2016年9月19日 星期一

狀元最想知道嘅3D清晰答題框架 = 寫最少嘢 + 拎最多分 + 滅絕careless mistake + 考官最LIKE + 答得最輕鬆!

  提到3D尋邊覓角嘅題目,好多同學都耍手擰頭,根據杜氏數學Herman To Math非正式統計,同學最憎3D嘅三大原因如下:

  (一)步驟超多,寫到水蛇春咁長,但又得好少分。

  (二)無從入手,資料擺曬喺度,但諗唔到自己有咩係計到。

  (三)幻想唔到,幻想唔到點樣喺件立體抽塊平面出嚟。

  基於呢三個原因,唔少忽略學生個別困難嘅老師,就索性用結果論,見你花多多時間拎得少少分,就勸你不如放棄。其實唔使!

  接下來我將會分享我嘅答題框架,教你對治以上三個難點。

  首先,我地研究下Marking Scheme先,以201318(b)(ii)為例: 


  只係得3分,但總共有20行,的確要寫到水蛇春咁長。雖然係咁,睇真啲其實只係得4:

(1)CN
(2)ACB
(3)AN
(4)ANC


  4步拎3分,話曬都Section B,差唔多啦!

  你可能心諗:「雖然得4步,但的而始確要寫20行喎!」請記住以下說話:Marking Scheme係畀考官睇,唔係畀你睇!話到明 “Marking” Scheme,唔係 “Answering” Scheme嘛!

  換言之,你可以唔跟Marking Scheme而跟我嘅答題框架,而事實證明,你亦都可以安心咁跟,因為我一向都係用呢個框架去考試,我2016年親身上陣,Maths + M2「雙5**,實證靠得住。

  我嘅答題框架如下:

In ΔXXX,
Formula
Answer

  以上面搵AN嗰一步為例,我會寫:

In ΔANC,
                     AN2 = CN2 + AC2 – 2(CN)(AC)cosACB
AN = 26.03453787

  有幾樣嘢要留意:

(1)寫明考慮邊個三角形,一來方便考官睇,二來亦方便你自己覆卷或者翻查嘅時候,容易啲搵返係邊個三角形。
(2)formula嗰行前面留啲spacing,原因係運算太花哩碌,其實之後好細機會refer返,多數都係用返個答案,好少需要睇返條式。
(3)最後答案嗰行,一定要寫Therefore嗰個符號,要露曬三點,原因係呢個格式可以突出到一啲你已經計咗嘅資料,到你翻睇都易啲搵返。
(4)假如條題目係搵AN而你需要取至3位有效數字的話,就咁寫:

In ΔANC,
                     AN2 = CN2 + AC2 – 2(CN)(AC)cosACB
AN = 26.03453787  = 26.0
  
      好多同學會諗住慳時間,於是唔將計數機全個數抄低。好可惜,唔抄先至嘥時間,因為當你要返嗰個數嘅時候,你又要重新計多次;就算你醒到將啲數SAVE入計數機,你都仲要承受2個風險:

(1)如果你有自設Program,而個Program都有用到嗰個SAVE位的話,你用完個Program,你SAVE咗嗰個數就會受影響。
(2)如果你計嗰條數複雜到,你要用好多個SAVE位的話,你要記得邊個SAVE位係邊條邊、邊隻角。(諗起都頭痛)

  至於「無從入手,資料擺曬喺度,但諗唔到自己有咩係計到」嘅問題,其實你需要嘅係一個「武器庫」!即係一個「你可以計到……」嘅LIST,詳細嘅用法遲下再講,依家我寫低條咒語先,歡迎參詳參詳:

  Δ = 3 + 3,  3 / 21 / 12 / 3 
  è  33  &  面積  &  3

  至於幻想平面,最快嘅方法,就係先定咗你要抽出嚟嗰個面,究竟啲角叫咩名,例如嗰三個角係ABC,你就直接喺草稿紙標咗ABC三點先,然後連線遊戲咁連起佢,咁個面就出咗嚟,再標返啲已知嘅邊同角,咁就清楚曬。簡單啲講:唔好諗抽面先,抽咗啲角出嚟,再連返佢,有點有線就有面架啦!

  最後,補充多一點先:做3D題有時要用一啲題目無標明嘅點,以Practice Paper嘅一題為例,Marking Scheme係咁樣介紹Q點出場:


  呢個寫法其實無乜同學會咁寫,我亦唔建議採取呢種寫法,原因係你要好熟悉數學專有名詞,而事實上介紹新嘅點出場,只需要精確表達就可以,我建議你參考我嘅Let Point大法」(設點大法)

Let 點名 be the point on 線名 such that 所有特徵.

  根據呢條公式,我就會咁寫:
Let Q be the point on AB such that CQ AB.


  講到呢度先,我靴文,撐硬你!

沒有留言:

張貼留言